צ'ילה, ארגנטינה, ברזיל

חופית שומר
חופית שומר

צ'ילה, ארגנטינה וברזיל, או בקיצור – חבל הפטגוניה, הוא אזור המשתרע על פני שטח של מיליון קמ"ר בדרום אמריקה הדרומית. טיול באזור זה של כדור הארץ, טומן בחובו שלל נופים עוצרי נשימה ותופעות טבע מרהיבות, לצד גילוי של תרבויות חדשות, שבטים וגם לא מעט קידמה וטכנולוגיה.

ארגנטינה היא אולי המדינה האטרקטיבית ביותר בדרום אמריקה. העושר התרבותי שלה כולל כדורגל ואהבה גדולה לבשר ויין, והשתית התיירותית שלה הפכה אותה לאחת המדינות הנעימות ביותר לטיולים ביבשת הדרומית.

צ'ילה, המדינה הארוכה בעולם, היא לדעת רבים גם אחת המדינות היפות ביבשת כולה אם לא בעולם. היא עשירה בנופים ותופעות טבע כדוגמת הרי געש, המדבר הצחיח ביותר בעולם, לגונות תכולות, שדה הקרח השני בגודלו בעולם ומגוון של חיות מלווייתנים ועד פינגווינים.

ברזיל היא המדינה הגדולה ביותר ביבשת דרום אמריקה וניתן להגדיר אותה כמדינה תוססת במיוחד. האנשים חמים ואוהבים להסביר פנים, וקצב הסמבה הופך את הביקור בברזיל לכיפי ומשוחרר. ברזיל מוכרת בשל החופים הקסומים שלה, הפירות הטרופיים והנופים המשגעים.

הטיול מתחיל בעיר הבירה של ארגנטינה – בואנוס איירס – שהיא נקודת פתיחה מצוינת לטיול ומהווה "נחיתה רכה". תפגשו בה תרבות עשירה של קולינריה, היסטוריה וארכיטקטורה, ותוכלו ליהנות מהשווקים ומחיי הלילה התוססים. תגלו שלא סתם דבק בעיר הכינוי "פריז של דרום אמריקה".

במרחק טיסה קצר מבואנוס איירס, נמצאת עיר הקייט ברילוצ'ה השוכנת למרגלות הרי האנדים. העיר השלווה מצטיירת כמו גלויה, עם הנופים המסעירים של חבל הארץ היפהפה. לא די בכך, היא גם מצטיינת במפעלי שוקולד רבים הפזורים ברחובותיה, והמטיילים יכולים להתמכר לאתנחתא המתוקה. הר טרונדור, המכונה גם "ההר הרועם", נמצא בין ההרים המרשימים של ברילוצ'ה. ההר מכונה כך בשל הרעשים העזים שנוצרים כתוצאה מהיפרדות גושי הקרח, אשר נשמעים ממש כמו רעם ביום בעיר. ההר מתנשא לגובה של 3,500 מטר – ונחשב לגבוה ביותר מבין הרי האנדים. במהלך הסיור, ניתן לעבור דרך העמק הקרחוני ולטייל בשבילי היער לצד צמחים פראיים ויפים.

המעבר מארגנטינה לצ'ילה לא יכול היה להיות יפה יותר, מאשר דרך שייט באגמים, בין פסגות מושלגות ויערות עבותים. יום המעבר לצ'ילה כולל חציית שלושה אגמים כולל צפייה במפלים גדולים המתרסקים אל הנהרות, כשלצידם נזקף לו הר הגעש אוסורנו. לאחר ביקור ולינה בעיירות הציורית וההיסטוריות פוארטו ואראס ופונטה ארנס, נצא אל האי מגדלנה, שנחשב לאחד האזורים הנידחים בעולם אך גם היפים ביותר. האי הקסום, הוא ביתם של עשרות אלפי פינגווינים, אשר נהנים גם הם מהאזור המרהיב והמבודד.

הפארק הלאומי טורס דל פיינה, הוא הפארק בעל הנופים היפים ביותר בחבל פטגוניה. הוא משתרע על פני שטח גדול של 2,000 קמ"ר, עם שלל אגמים צבעוניים, עמקים ירוקים וקרחונים עוצמתיים. במסגרת הביקור בפארק, נגיע למערת מילודון, בה נמצאו שרידים של חיה אשר נכחדה מעולמנו, נבקר באגם גריי אליו מפשיר קרחון גריי וכן נצפה במגדלי פיינה, שהם שלושה מגדלים העשויים מסלע גרניט ומכונים "המסרק" בשל קצותיהם המחודדים.

המעבר מצ'ילה לברזיל מתחיל במפלי האיגואסו. המפלים המרשימים הם יעד אטרקטיבי בינלאומי, ואתר מורשת עולמית של אונסק"ו. המפלים מתפרשים על פני שטח של 2.7 ק"מ וגובהם הוא 80 מטרים. לא רחוק משם, נמצא סכר האיטייפו המרהיב בעוצמתו, שמתפאר בתואר אחד משבעת פלי תבל.

ממפלי האיגואסו והערים שבצידה, ממשיכים בטיול לריו דה ז'נרו. עיר הריקודים והסמבה, היא העיר היפה ביותר בברזיל. החופים המרהיבים שלה מושכים תיירים מכל העולם, והעיר התוססת היא מקום מושבם של מאות אלפי צעירים שאוהבים את הקצב. הר הסוכר המפורסם של ריו מזדקר ישירות מהים לגובה של כמעט 400 מטרים, ועליו נקודת תצפית משגעת על מפרץ גוואנאברה.

מנאוס, המרוחקת זמן טיסה קצר מריו, היא בירת האמזונס. נחמד לדעת, שגודלו של חבל האמזונס שווה כמעט לגודלה של ארצות הברית כולה. מנאוס שוכנת על גדות נהר ריו נגרו, ונותנת את האפשרות לטעום מהג'ונגל הפראי בעולם – עם אלפי יובלים, יערות גשם, בעלי חיים נדירים ושבטים רבים.

מחבר המאמר: חופית שומר
אודות כותב המאמר: חופית שמור, בת 30, עוסקת בכתיבת תוכן וקופירייטינג עם ניסיון של 5 שנים בתחום התיירות ככותבת תוכן וכסוכנת נסיעות
אימייל: לחץ כאן

פסטיבל נומיינד ים המלח

28-30/12/23
3 ימים של חגיגה לגוף ולנשמה – סדנאות, הרצאות, מסיבות והופעות

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן לגואטמלה וקוסטה ריקה

24 בדצמבר – 7 בינואר 2024
טיול עומק לגואטמלה וקוסטה ריקה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן למקסיקו וגואטמלה

16-30/1/2024
טיול עומק למקסיקו וגואטמלה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

האירועים הקרובים שלנו

טיול לגואטמלה וקוסטה ריקה
בהמשך יפורסם
15 ימים, חצי פנסיון………………….
5,980$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

טיול למקסיקו וגואטמלה
13-27/1/2025
15 ימים, חצי פנסיון………………….
6,250$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

פסטיבל נומיינד סתיו
5-7/12/2024
3 ימים, חצי פנסיון………………….
2,345₪
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

גלילה לראש העמוד