פנמה וקוסטה ריקה

חופית שומר
חופית שומר

פנמה וקוסטה ריקה הן מהמדינות האותנטיות ביותר בדרום אמריקה. בפנמה תפגשו שבטים אינדיאניים מסורתיים ואילו בקוסטה ריקה – את הטבע מהיפים ביותר בעולם

השילוב בין שתי המדינות הללו הוא אידיאלי למי שמחפשים טיול עוצמתי שפותח את העיניים ואת הלב.

הטיול מתחיל בפנמה סיטי, עיר הבירה של פנמה. הכיר העתיקה נבנתה בשנת 1519 על ידי הספרדים, ונמל התעופה שלה משמש כנמל החשוב ביותר ביבשת. מדובר בעיר תוססת עם גורדי שחקים ותעשיה מודרנית, לצד שווקים וארכיטקטורה קולוניאלית.

תעלת פנמה, בה נבקר במסגרת שייט ציבורי מאורגן. התעלה מקשרת בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט, ונחשבת לאחד מהסמלים הבולטים של המדינה ולמוקד עליה לרגל. יתרה מכך, זהו אחד מהפרויקטים ההנדסיים החשובים והמורכבים שנבנו בעולם. הביקור בתעלה מהווה הזדמנות נהדרת לחוש וללמוד על אופן פעולתם של צאי הציפה, וכיצד התעלה מתכווצת ומאפשרת לאוניות העולות ויורדות לעבור בין מפלסים של כ-15 מטרים. בנוסף, נבקר במוזיאון שמספר על תהליך הקמתה של התעלה. על אף שלא מדובר ביצירה טבעית, זהו פלא טבע אמיתי.

שבט האמברה חי בג'ונגלים של הים הקאריבי. מדובר בקהילה אינדיאנית מרתקת, אותה נפגוש בכפרים שבתוך הג'ונגל. נשב עם התושבים המקומיים, נשמע על סגנון הבניה המיוחד שלהם, נכיר את אורחות חייהם המסורתיות הנשתמרות עד היום ונוכל לטייל בין הבתים שלהם ולראות כיצד הם חיים באופן שמנותק מהציוויליזציה וממה שאנו מכירים כיום, ועדיין שומרים על רמת אושר גבוהה וסיפוק מהחיים. כדי להשלים את הביקור בצורה האידיאלית, נאכל איתם ארוחת צוהריים מסורתית בליווי של מופע פולקלור, ריקודים ומוזיקה מקומית.

הביקור בקוסטה ריקה, מדינה ידידותית מאוד, הוא כל מה שחולם עליו מטייל שרוצה לפגוש בטבע בעל ניגודים רבים – סוער ושקט, פראי ומעודן. בקוסטה ריקה נבקר בהר הגעש אירזו, שהוא גם ההר הגבוה ביותר במדינה. ניתן להתרשם מהבריכות המינרליות ומהגנים הבוטנים הסובבים אותו – כאמור, טבע פראי ואף אכזרי כדוגמת הר געש, לצד גנים בוטנים משורטטים ומעוצבים באופן מפליא.

אגוואה קליינטה הוא מעיין של נביעה חמה הממוקם בקרבת הר הגעש. במשך כ-100 שנים, המעיין נעלם מעיני התושבים לאחר רעידת אדמה קטלנית. טבילה במים הנעימים תגרום לכם להרגיש חיוניים יותר, והטיול ביער פרלס הסמוך הוא ללא ספק חוויה משלימה לעוצמות שיש באזור – צמחים חסרי שורשים הגדלים על העצים ובעלי חיים מיוחדים שאנו לא מכירים באזורנו.

יער העננים של קוסטה ריקה הוא מחזה מרהיב. למעשה, מדובר ביער הממוקם על הר גבוה, שהעננים ממש נוגעים בו, כצמר גפן שמזמין אתכם לנוח עליו. ביקור בקוסטה ריקה לא יהיה שלם ללא טיול בתוך העננים, ובפרט ללא לינה במלון הממוקם בתוך היער, ומאפשר לכם לחוות חוויה כמעט-אלוהית.

לא רק טבע משגע יש בקוסטה ריקה. בעיר הבירה סן חוזה, תיהנו מצבעוניות, ססגוניות ולא מעט שופינג שמזכיר את הערים הגדולות בעולם. כיכרות הומי אדם ובתי קפה, שווקים וחנויות ללא סוף. לצד העיר התוססת, ישנם גם חופי הים של קוסטה ריקה, שידועים כחופים יפים במיוחד – מים בצבע טורקיז, חול לבן ודק, כשעל כל אלה מצילים עצי דקל גבוהים וצמחיה טרופית. בחוף קאריו, בו מבקרים לרוב בטיול, ישנה ההזדמנות להתרענן במים הצלולים ושלתות שייק קר של פירות טרופיים.

טיול מאורגן לפנמה וקוסטה ריקה

הטיול לפנמה וקוסטה ריקה הוא טיול המשלב בין תופעות טבע מרהיבות, חופי ים מהיפים בעולם, שבטים אינדיאנים עתיקים וערים תוססות. בטיול שלנו, המחבר בין גוף ונפש, תזכו לשירות VIP, החל משלב הרישום ועד החזרה לארץ – פינוקים מדי ערב, מדריכים מקומיים וישראליים הפועלים יחדיו עבורכם, בשילוב של סדנאות מעשירות מדי ערב העוסקות בתרגולי מדיטציה ותנועה, הרצאות בנושאים מגוונים כמו תזונה, בריאות, אסטרולוגיה ועוד – וכל זאת על מנת ליצור טיול משמעותי ומספק שיהווה הרבה יותר מביקור בארץ זרה.

מחבר המאמר: חופית שומר
אודות כותב המאמר: חופית שמור, בת 30, עוסקת בכתיבת תוכן וקופירייטינג עם ניסיון של 5 שנים בתחום התיירות ככותבת תוכן וכסוכנת נסיעות
אימייל: לחץ כאן

פסטיבל נומיינד ים המלח

28-30/12/23
3 ימים של חגיגה לגוף ולנשמה – סדנאות, הרצאות, מסיבות והופעות

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן לגואטמלה וקוסטה ריקה

24 בדצמבר – 7 בינואר 2024
טיול עומק לגואטמלה וקוסטה ריקה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן למקסיקו וגואטמלה

16-30/1/2024
טיול עומק למקסיקו וגואטמלה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

האירועים הקרובים שלנו

טיול לגואטמלה וקוסטה ריקה
בהמשך יפורסם
15 ימים, חצי פנסיון………………….
5,980$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

טיול למקסיקו וגואטמלה
13-27/1/2025
15 ימים, חצי פנסיון………………….
6,250$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

פסטיבל נומיינד סתיו
5-7/12/2024
3 ימים, חצי פנסיון………………….
2,345₪
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

גלילה לראש העמוד