מרק להתעורר לשינוי

אביטל וזהר
אביטל וזהר

במטבח עם זהר צמח וילסון ואביטל סבג מרק "להתעורר לשינוי"

אנשים רבים מכנים בטעות סדנה לניקוי הגוף בעזרת מיצים כ"צום מיצים." בצום אין מכניסים לגוף מזון. רק מים. על כן, גם אם משך כמה ימים נצרוך אך ורק מיצי ירקות, אין מדובר בצום. הגדרה נכונה יותר תהיה ניקוי בעזרת מיצים.

כשהעלינו לאתר פרטים אודות סדנת הניקוי, הרגשנו קצת קרועים. מצד אחד הרצון לדייק ולקרוא לתהליך בשמו הנכון. מצד שני, אנשים מכירים את התהליך בשם "צום מיצים," ואם לא נציין איכשהו את המילה צום, אנשים לא יבינו במה מדובר. הפשרה הייתה להכניס את המילה צום לסוגריים ולקרוא לסדנה בשם: ניקוי (צום) מיצים.

בתחילת הסדנה הבהרנו למשתתפים את הסוגיה הנ"ל. הדבר שימח אותם מכיוון שזה הפחית מהחשש שלהם מקשיים הכרוכים בצום. הבהרנו למשתתפים שבסדנת הניקוי שלנו גם לא יבוצעו חוקנים. אנחות רווחה נשמעו שוב. לעניות דעתנו, אם אין מדובר במקרים קשים כגון סרטן, לסדנת הניקוי שלוש מטרות עיקריות.

המטרה הראשונה היא לאפשר לאנשים לחוות שהם יכולים ללא קושי רב להשתחרר מהתמכרויות לסוכר, מלח, קפה, ועוד מזונות מעובדים וממכרים. המשתתפים מתפלאים לגלות שההשתחררות הזו יכולה להתבצע תוך פחות משלושה ימים. המטרה השנייה היא התבוננות על הרגלי האכילה. חופשה מאוכל מגלה לנו על איך אנחנו אוכלים ביומיום ואלו היבטים רגשיים כרוכים בכך. המטרה השלישית היא הענקת כלים ורעיונות להמשך הדרך, אחרי שהמשתתפים יצאו מהחממה של הסדנה אל העולם האמיתי. מה הטעם לבצע ניקוי נוקשה, המתבסס אך ורק על מיצי ירקות ועשב חיטה וחוקנים, אם לאחר מכן אנו שוב חוזרים לשיגרת אכילה של מזונות שאינם תורמים לנו?

על כן בסדנת הניקוי שלנו, בנוסף למיץ צלול, המשתתפים שתו גם שייקים בהם שולבו עלים ירוקים יחד עם פירות מתוקים (ראו דוגמא לשייק שכזה). השייקים היוו השלמה למיץ בזכות הטעם המתוק והמרקם הסמיך שלהם. בשעת ארוחת הערב הוגש מרק ירקות, כמעט ללא כל תיבלון. מכיוון שהחיך החל חוזר לעצמו לאחר הימנעות ממזונות שמנים ומתובלנים, המרק היה טעים להפליא על אף פשטותו נטולת אבקת המרק.

המרק הזה הוכן והוגש משך שלושה ערבים ברציפות. למרות שרשימת הרכיבים הייתה זהה, בכל ערב זכה המרק לטעם וגוון שונים. ככה זה כשזוכים בחוש הטעם מחדש.

אתם מוזמנים להיכנס אל פורום התזונה שלנו. זהו המקום לשאול שאלות, לשתף במתכונים ורעיונות, ואף להגיב לשאלות וסוגיות המועלות בו.

המצרכים הדרושים לכמות של 6 סועדים:
רבע קילו דלעת
בטטה
5 גזרים
בצל גדול
סלק
3 שורש פטרוזיליה
2 זוקיני
3 שיני שום
צרור כוסברה
צרור פטרוזליה
כפית מלח ים גס אטלנטי (אפור ולח)
שמן זית כתית אורגני
סיר 4 ליטר
טוחן או בלנדר

אופן ההכנה:
שוטפים את כל הירקות.
מסירים את קליפת הבצל והדלעת (אין צורך לקלוף את יתר הירקות, בייחוד אם הם אורגניים).
חותכים את הירקות לקוביות גדולות.
מכניסים לסיר המרק וממלאים מים עד לגובה הירקות.
מביאים לרתיחה ומכסים עם מכסה. מבשלים במשך שעה וחצי.
טוחנים את המרק ומגישים בתוספת 2 טיפות שמן זית למנה.

מחבר המאמר: אביטל סבג וזהר צמח וילסון
אודות כותב המאמר: אימא גאה לחמישה בנים, שפית של מזון בריא, מומחית לרפואה סינית, מתגוררת ועובדת בתל אביב ונמצאת בגיל הזהב של חיי, תרתי משמע. היום, כשהגעתי לגיל הזהב, אני טבעונית לא פנאטית ומאושרת מהשינוי שעשיתי בחיי, והשליחות שלי היא לעזור גם לאנשים אחרים להצליח בשינוי ולגלות את מתנותיו של הטבע. מקום העבודה שלי הוא גם הבית שלי. שם נמצאת הקליניקה בה אני מטפלת ומייעצת, ושם גם הקמתי את המתחם, ללמידה ולבישול טבעוני, בו לומדים בכל השבוע בני כל הגילים, מילדים ועד לבני גיל הזהב.
זהר צמח וילסון: זהר צמח וילסון – מורה ויועץ בגישת התזונה האינטגרטיבית. מייסד מרכז Alok Holistic Health בניו יורק. מנחה ומרצה בתחום הבריאות והתזונה בארץ ובעולם. לימד והדריך ב-Institute for Integrative Nutrition בארה"ב. יועץ בריאות הוליסטית מוסמך על ידי ה-American Association for Drugless Practitioners. חבר ב-Psi Chi, אגודת הכבוד הלאומית האמריקאית בפסיכולוגיה
אימייל: לחץ כאן
כתובת אתר: לחץ כאן

פסטיבל נומיינד ים המלח

28-30/12/23
3 ימים של חגיגה לגוף ולנשמה – סדנאות, הרצאות, מסיבות והופעות

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן לגואטמלה וקוסטה ריקה

24 בדצמבר – 7 בינואר 2024
טיול עומק לגואטמלה וקוסטה ריקה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן למקסיקו וגואטמלה

16-30/1/2024
טיול עומק למקסיקו וגואטמלה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

האירועים הקרובים שלנו

טיול לגואטמלה וקוסטה ריקה
בהמשך יפורסם
15 ימים, חצי פנסיון………………….
5,980$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

טיול למקסיקו וגואטמלה
13-27/1/2025
15 ימים, חצי פנסיון………………….
6,250$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

פסטיבל נומיינד סתיו
5-7/12/2024
3 ימים, חצי פנסיון………………….
2,345₪
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

גלילה לראש העמוד