מקסיקו וקובה

חופית שומר
חופית שומר

מקסיקו וקובה הן שתי מדינות בעלות אופי ייחודי ושונה. קובה, מדינת הסלסה והסיגרים, היא ללא ספק אחת המדינות העתיקות האותנטיות שיש, המעניקה הצצה לחיים המרתקים של המקומיים. מקסיקו היא מדינה צבעונית ושמחה עם תרבות מגוונת, בה תמצאו לצד העתיקות וההיסטוריה, גם את חופי הים היפים בעולם. טיול לקובה ומקסיקו הוא חוויה יוצאת דופן של פעם בחיים. מוכנים?

הוואנה, עיר הבירה של קובה, הוכרזה כולה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי. יש בה למעלה מ-2 מיליון תושבים, מה שהופך אותה לעיר הגדולה ביותר בקריביים. היא מתאפיינת בתרבות מגוונת, בעתיקות והיסטוריה, בנקודות תצפית פנורמיות ובמרכז עיר שוקק חיים ותוסס. במהלך ביקור בהוואנה, לא כדאי לפספס סיור באחד ממוזיאוני הסיגרים הרבים הפזורים בה. הסיגרים הקובנים, ידועים בכל העולם כסיגרים איכותיים לאניני טעם. לא רחוק מקובה, נמצא "לאס טרסס", פרויקט אקולוגי בסיירה דל רוסאריו. הפרויקט הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר אקולוגי שמור, בו עולם החי והצומח עשיר ויפה בצורה יוצאת דופן. אזור זה מהווה הזדמנות למפגש עם המקומיים של קובה, ונותן הצצה לחיים שלהם: דרך הקפה הקובני העשיר בארומה וטעמים, האוכל המקומי המסורתי ועד למפגש עם הקהילה בבתי ספר וחנויות מקומיות. ללא ספק, מארג תרבותי יוצא דופן.

טרינידד, העיר שקפה בזמן, מציעה סמטאות רבות מרוצפות בחלוקי נחל. מדור בעיר רומנטית ושמורה, אשר נראית כאילו נלקחה מגלויה – רחובות הנחצים בתעלות, כנסיות עתיקות, קתראדלות וכיכרות, מסעדות פועלים המנגנות צלילי מוזיקה קובנית לצד בתי עשירים מתקופות קדומות. לא סתם העיר הוכרזה כאתר מורשת עולמי – הביקור בה מחבר בין עתיק לחדש, בין עשיר לעני, וכל זה ביופי רב ובאותנטיות.

העיר סייאנפואגוס, הידועה כ"פנינת הדרום", שוכנת לחופה הדרומי של קובה. מדובר בעיר גדולה יחסית עם כ-150,000 תושבים, אך התחושה בה נעימה וטובה. מדובר בעיר קובנית אמיתית, עם מבנים מעניינים ויפים הבנויים בסגנון נאו-קלאסי. המרכז ההיסטורי של העיר, כמו חלקים רבים בקובה, הוכרז כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו. חיי הלילה בעיר טובים מאוד, וכוללים מלבד טיילת יפהפיה ומפורסמת, גם ברים, דיסקוטקים ושווקים.

מקסיקו, אחת המדינות המתוירות בעולם, מציעה אין ספור חוויות מגוונות – קולינריה משובחת המבוססת על אבוקדו, שעועית, תירס וצ'ילי, חופי ים מרהיבים המבוקשים במיוחד בקרב זוגות בירח דבש, היסטוריה מגוונת ומבנים עתיקים ושמורים שהוכרזו כאתרי מורשת, שבטי המאיה המפורסמים אשר השאירו חותם כמעט בכל פינה במדינה וכמובן מקומיים שמחים וצבעוניים אשר אוהבים לקבל את התיירים בחיוך רחב. כן, כאלה הם המקסיקניים. מקסיקו סיטי, עיר הבירה של מקסיקו, היא עיר בעלת תרבות מיוחדת ושופעת במבנים ארכיטקטוניים, בכיכרות מפוארים ובכנסיות מרשימות, אך לא רק – מדובר בעיר תוססת וחיה, אשר מושכת אליה תיירים מכל העולם. במרחק לא ארוך ממנה, נמצאת העיר הארכיאולוגית טאוטיהאוקן, עיר היסטורית בת מאות שנים, ובה פירמידות גבוהות המנציחות את העבר המקסיקני המפואר. מראש הפירמידות נצפה נוף עוצר נשימה של כל האזור.

הקהילות האינדיאניות במקסיקו מרוכזות בעיר בסאן חואן צ'מולה ובסן לורנצו צינאקאטאן. אלו הן ערים של שבטי המאיה, ומונות עשרות אלפי תושבים בלבד. היופי הרב בערים אלה, נוצר אודות לטקסים המאפיינים את חיי התושבים, שהינם תושבים המאמינים באמונתם של בני המאיה. זהו אזור חקלאי וייחודי, והתושבים לובשים תלבושות ורודות וסגולות. לא רק משם, נמצא האתר הארכיאולוגי צ'יצ'ן איטזה, שהינו אחד מפלאי העולם ומשמשב כעיר שואבי מים. המבנים המפוארים, אולמות הנשפים והכיכרות, הופכים את האתר והאזור כולו ליצירת מופת ארכיטקטונית. לצד האתר, נמצאת ניקבת איק'קל, שהינה אחת הניקבות היפות במקסיקו – עומקה כ-40 מטר והיא פתוחה לקבל את קרני השמש הנותנות לה את צבע הכחול המיוחד.

במהלך הטיול המרתק והקסום, יתקיימו סדנאות מעשירות מדי ערב כדי להעצים את החוויה ולגבש את הקבוצה – סדנאות ותרגולי מדיטציה ותנועה והרצאות בנושאים מגוונים כמו תזונה, בריאות, אסטרולוגיה ועוד.

מחבר המאמר: חופית שומר
אודות כותב המאמר: חופית שמור, בת 30, עוסקת בכתיבת תוכן וקופירייטינג עם ניסיון של 5 שנים בתחום התיירות ככותבת תוכן וכסוכנת נסיעות
אימייל: לחץ כאן

פסטיבל נומיינד ים המלח

28-30/12/23
3 ימים של חגיגה לגוף ולנשמה – סדנאות, הרצאות, מסיבות והופעות

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן לגואטמלה וקוסטה ריקה

24 בדצמבר – 7 בינואר 2024
טיול עומק לגואטמלה וקוסטה ריקה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן למקסיקו וגואטמלה

16-30/1/2024
טיול עומק למקסיקו וגואטמלה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

האירועים הקרובים שלנו

טיול לגואטמלה וקוסטה ריקה
בהמשך יפורסם
15 ימים, חצי פנסיון………………….
5,980$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

טיול למקסיקו וגואטמלה
13-27/1/2025
15 ימים, חצי פנסיון………………….
6,250$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

פסטיבל נומיינד סתיו
5-7/12/2024
3 ימים, חצי פנסיון………………….
2,345₪
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

גלילה לראש העמוד