מסע לגואטמלה וקוסטה ריקה

Picture of חופית שומר
חופית שומר

גואטמלה וקוסטה ריקה הן סיפור קסום של טבע פראי בדמות יערות גשם והרי געש, לצד תרבויות מגוונות ושבטים החיים בכפרים בין ההרים. המסע המרתק המשלב בין שתי המדינות יסחף אתכם אל תוך הרפתקה צבעונית וייחודית, ויפגיש אתכם עם אנשים ומקומות שלא תראו בשום מקום אחר.

גואטמלה וקוסטה ריקה הן סיפור קסום של טבע פראי בדמות יערות גשם והרי געש, לצד תרבויות מגוונות ושבטים החיים בכפרים בין ההרים. המסע המרתק המשלב בין שתי המדינות יסחף אתכם אל תוך הרפתקה צבעונית וייחודית, ויפגיש אתכם עם אנשים ומקומות שלא תראו בשום מקום אחר.

המסע מתחיל בעיר אנטיגווה שבגואטמלה – העיר שמחזירה את המבקרים בה בזמן. העיר אנטיגווה היא עיר עתיקה שבמשך למעלה מ-200 שנה הייתה עיר הבירה של המדינה. היא מתאפיינת באדריכלות קולוניאלית – רחובות צרים, חזיתות בתים צבועות בצבעי פסטל ומבנים היסטוריים. לא סתם אנטיגואה הוכרה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. לכל היופי המרשים הזה, תוסיפו את העובדה שהיא מוקפת ב-3 הרי געש אימתניים שנותנים, מעבר לאווירה העתיקה, גם המון עוצמה ויופי.

בני המאיה המוכרים לכולם היו הראשונים להשתמש בפולי הקקאו וליצור מהם את המטעמים אותם אנו מכירים היום. במסגרת ביקור במוזיאון שוקולד, ניתן יהיה ללמוד על ההיסטוריה של השוקולד ועל תהליך הייצור שלו, ולרגע אחד להרגיש כמו בני המאיה בזמן טעימת משקה קקאו בנוסח שלהם. אנשי המאיה האמינו שהשוקולד התגלה על ידי אלי ההר. הם גם האמינו באל קקאו והיה להם טקס מיוחד בשבילו שכלל הקרבת בעלי חיים, קקאו, נוצות, קטורת וחילופי מתנות. בהמשך, יתקיים ביקור ב-12 כפרים שלהם הנמצאים באזור אגם אטיטלאן, שנוצר כתוצאה ממפולת הר געש. הכפרים של בני השבט נמצאים בין הרי הגעש הסובבים את האגם.

לאחר ביקור של מספר ימים מלאים בגואטמלה, בהם נבקר בכפרים, מוזיאונים ייחודיים, שווקים וטבע מופלא, נמשיך במסענו לקוסטה ריקה – אחת המדינות הידידותיות ביותר לתיירים. הר הגעש אירזו, הנמצא בקוסטה ריקה, הוא ההר הגבוה ביותר במדינה. בביקור בו ניתן להתרשם מהבריכות המינרליות שבו ומהגנים הבוטניים שנמצאים בקרבת מקום. מדובר בחוויה מרתקת, המראה את השילוב האידיאלי בין הטבע הפראי שלא נגעה בו יד אדם, לבין גנים בוטניים המשורטטים ומעוצבים באופן מעורר השראה. לא רחוק מהר הגעש, נמצאת נביעה חמה ממעמקים געשיים הקרויה "אגוואה קליינטה" (מים חמים בספרדית). המעיין הוא אתר תיירותי עתיק מאוד בקוסטה ריקה, ובמשך 100 שנים הוא נעלם מעיני התושבים לאחר רעידת אדמה קטלנית. במהלך הביקור במעיין, ניתן יהיה לחוש בעוצמות ובסגולות של המים, ולטייל ביער פרלס הסמוך שנראה מהאגדות – צמחים חסרי שורשים הגדלים על העצים והליכה בין צמחיה ירוקה ובעלי חיים אשר זהו ביתם.

אומגה בקוסטה ריקה תהיה שונה מכל מה שאתם מכירים. היערות הם יערות עבותים, הצבע הירוק בוהק והנופים שנשקפים מסביב הם עוצרי נשימה. 845 מטר של גשרים וכבלים בתוך יער עננים ימתינו לסחוף אתכם, בשילוב של רכיבה על סוסים מהפסגה הגבוהה לנמוכה – מנקודת תצפית מרהיבה על כל העמק ועד למפלים ונהרות שנמצאים בתוכו.

תעשיית הירקות והפירות האקזוטיים בקוסטה ריקה היא מפותחת מאוד, והקוסטה-ריקנים יודעים להכין משקאות מסורתיים וייחודיים. בחוות Finca Burio ניתן לחוות את האותנטיות, בהליכה דרך מטעי פירות וירקות אורגניים אקזוטיים שאת חלקם אנו איננו מכירים בישראל, ואף לקטוף מקצת ירקות ופירות לשימוש אישי. במהלך הסיור, ניתן יהיה לחזות בתהליך הכנת משקה הקרוי "גוארו", משקפה חריף העשוי מקני סוכר.

במהלך הטיול, על מנת להעצים את התחושות והחוויות ולהתחבר לרגע, יתקיימו סדנאות ותרגולי מדיטציה, ריקוד, תנועה וכן הרצאות בנושאים מגוונים כמו תזונה, בריאות, אסטרולוגיה ושיח קבוצתי בנושאים המעסיקים את הקבוצה.

מחבר המאמר: חופית שומר
אודות כותב המאמר: חופית שמור, בת 30, עוסקת בכתיבת תוכן וקופירייטינג עם ניסיון של 5 שנים בתחום התיירות ככותבת תוכן וכסוכנת נסיעות
אימייל: לחץ כאן

פסטיבל נומיינד ים המלח

28-30/12/23
3 ימים של חגיגה לגוף ולנשמה – סדנאות, הרצאות, מסיבות והופעות

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן לגואטמלה וקוסטה ריקה

24 בדצמבר – 7 בינואר 2024
טיול עומק לגואטמלה וקוסטה ריקה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן למקסיקו וגואטמלה

16-30/1/2024
טיול עומק למקסיקו וגואטמלה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

האירועים הקרובים שלנו

טיול לקוסטה ריקה בפסח
בהמשך יפורסם
12 ימים, חצי פנסיון………………….
5,300$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

טיול למקסיקו וגואטמלה
13-27/1/2025
15 ימים, חצי פנסיון………………….
6,250$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

פסטיבל נומיינד סתיו
5-7/12/2024
3 ימים, חצי פנסיון………………….
2,345₪
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

גלילה לראש העמוד