מסע מאורגן לפרו

Picture of חופית שומר
חופית שומר

פרו היא אחת המדינות האידיאליות לטיול – פסגות ונהרות, ג'ונגלים וכפרים עתיקים, ערים אבודות ונוף עוצר נשימה – כל אלה הם רק חלק ממה שמאפיין אותה. דרך אגם הטיטיקקה עם האיים הצפים ועד למאצ'ו פיצו, העיר האבודה והמסתורית, פרו מציעה למטייל את כל העולם במדינה אחת.

פרו היא אחת המדינות האידיאליות לטיול – פסגות ונהרות, ג'ונגלים וכפרים עתיקים, ערים אבודות ונוף עוצר נשימה – כל אלה הם רק חלק ממה שמאפיין אותה. דרך אגם הטיטיקקה עם האיים הצפים ועד למאצ'ו פיצו, העיר האבודה והמסתורית, פרו מציעה למטייל את כל העולם במדינה אחת.

הטיול מתחיל לרוב בעיר הבירה לימה, המשמשת כמרכז החיים של המדינה. מדובר בעיר צבעונית ותוססת, המשלבת מגוון של אנשים ממוצאים שונים – יש בה אינדיאנים בני ההרים, סינים, יפנים, אירופאים ועוד, וכולם חיים ביחד בשלווה. הביקור בעיר כולל את האטרקציות המוכרות כמו מרכז השלטון המקומי, המרכז הקולוניאלי של העיר, מוזיאון הזהב ועוד. מדובר בעיר מרתקת ותחילת הסיור בה מהווה נחיתה רכה להמשך טיול במדינה המפוארת הזו.

העיר ארקיפה, אשר רחובותיה מלאים בבתים קולוניאליים, היא אחת הערים היפות בפרו, והוכרזה בשנת 2000 על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי. לא סתם הכינוי שלה הוא "העיר הלבנה" – הארכיטקטורה של בתי האבן הלבנים נתנו לה שמה. העיר יושבת בלב ליבו של עמק, לרגלי הר געש שפסגתו מושלגת והוא מתנשא לגובה של 5,822 מטרים. את הפסגה שלו ניתן לראות מכל רחבי העיר. במהלך הביקור בעיר, כדאי לסייר במפעלים הרבים שלה, כדוגמת מפעל לייצור צמר ואריגים מאלפקות, במוזיאון מומיות מיוחד, בכיכר המרכזית ובאתרים נוספים. הביקור באזור כולל גם ביקור בכפר צ'יוואי ובקניון קולקה, הנחשב לעמוק ביותר בעולם ובתוכו זורם גם נהר. השילוב של הליכה בין הכפרים וביצוע תצפיות על הנוף המשכר של הקניון הוא ללא ספק חוויה מעוררת חושים עבור מטיילים רבים בפרו.

הקונדור הוא העוף הדרום אמריקאי הגדול ביותר, והוא מרחף לו מעל קניון קונדור. עם קצת מזל, אפשר לתצפת על החיה הגדולה והמרתקת. העיר פונו, נמצאת במישורים הגבוהים של הרי האנדים, על שפת אגם הטיטיקקה. האגם הוא הגדול ביותר בפרו, והגבוה ביותר בעולם שניתן לשוטט בו, ומספק חוויה מרהיבה. בעיר פונו, שהינה עיר קטנה ביחס למימדים פרואנים, חיים רק 110,000 תושבים, רובם אינדיאנים, החיים את חייהם בפשטות כאילו הזמן עצר מלכת. עוד מיוחד בכפר, הוא המאכלים המקומיים, השווקים ותעשיית הצמר והתכשיטים. האיים הצפים של אגם הטיטיקקה הם משובבי לב ועשויים מצמחי טוטורה, שגם משמשים לבניית בתים וגם לאכילה. באחד האיים חיים בני שבט הלקיניה, באורח חיים של שיתוף ושוויון וחלוקה שווה בהכנסות.

קוסקו, עיר תיירותית מאוד בפרו אליה מגיעים ישראלים רבים, היא גם העיר העתיקה ביותר ביבשת אמריקה ומרתקת מאוד. במהלך הדרך אליה, אפשר לצפות בנופים המרהיבים ולעצור לביקור בכפרים אינדיאנים ציוריים ובאתרים מתקופת האינקה. מרכז העיר ססגוני וסוער, ושופע בכיכרות, קתדרלות ושווקים.

אי אפשר להזכיר את פרו בלי לדבר על המאצ'ו פיצ'ו. עיר אבודה שהשאירו בני האינקה, וכבר מזמן הוכרז כאתר מורשת עולמי על ידי ארגון אונסק"ו. המאצ'ו פיצ'ו נחשב ליעד כל כך אטרקטיבי, עד שאנשים מגיעים לפרו במיוחד בשבילו. הדרך אל העיר עוברת בנופים מרהיבים וערוצי נהרות, וכשמגיעים אליה, ישנה תחושת מסתורין מיוחדת עת הולכים בין חורבותיה העתיקות.
יערות הגשם של פרו הם מהיפים בעולם. ג'ונג'ל האמאזונס הוא אחד מהם. הוא הררי, ירוק ומאופיין בעצים גבוהים ובצמחיה טרופית סבוכה ומיוחדת. גם עולם החי שופע בו – החל מציפורים צבעוניות ושמחות ועד לתנינים שמשתזפים על שפת הנהר החולית. בתוך הג'ונגל, חיים אנשים בכפרים כמו מימי קדם. הם מוצאים את מחייתם ביער ובנהר, כפי שנהגו אבות-אבותיהם לעשות מימים ימימה, ומרגישים הכי מאושרים ומסופקים בעולם. המפגש איתם הוא ללא ספק מעורר ומביא השראה.

מחבר המאמר: חופית שומר
אודות כותב המאמר: חופית שמור, בת 30, עוסקת בכתיבת תוכן וקופירייטינג עם ניסיון של 5 שנים בתחום התיירות ככותבת תוכן וכסוכנת נסיעות
אימייל: לחץ כאן

פסטיבל נומיינד ים המלח

28-30/12/23
3 ימים של חגיגה לגוף ולנשמה – סדנאות, הרצאות, מסיבות והופעות

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן לגואטמלה וקוסטה ריקה

24 בדצמבר – 7 בינואר 2024
טיול עומק לגואטמלה וקוסטה ריקה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

טיול מאורגן למקסיקו וגואטמלה

16-30/1/2024
טיול עומק למקסיקו וגואטמלה – להכנס לתוך חלום

מרכז ההזמנות פתוח 24/7: 058-6244117
לתוכניה
לחץ כאן

האירועים הקרובים שלנו

טיול לקוסטה ריקה בפסח
בהמשך יפורסם
12 ימים, חצי פנסיון………………….
5,300$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

טיול למקסיקו וגואטמלה
13-27/1/2025
15 ימים, חצי פנסיון………………….
6,250$
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

פסטיבל נומיינד סתיו
5-7/12/2024
3 ימים, חצי פנסיון………………….
2,345₪
באישור מיידי
מחיר לאדם ………………………..

גלילה לראש העמוד